Lidt om januars projekter og restestrik.

Så blev det Februar med næsten tocifrede varmegrader og mere regnvejr. Der har stort set ikke været frostgrader her på øen i januar måned, dog med en enkelt undtagelse eller to. Jeg har fundet et par rester Isager Spinni frem, for at strikke et par pudestykker i olmerdug-striber:

Det er mest for at få bugt med de ca 100g rester jeg har i Spinni 6s og 4s fra nogle bestillingsopgaver. Når man får sådanne rester, er det tit fristende at tilkøbe de resterende nøgler, til et stort projekt, men så er der bøvl med indfarvningen, alt afhængig af hvad man strikker videre på.

– Så jeg tænkte at en pude måtte være sagen, da jeg netop læste hos @annelenefrederickson at olmerdugspuden passede til Isagers Spinni, fik jeg genlånt bogen på biblioteket.

I januar fik jeg færdiggjort en del ting. Et par strikkede klude, et par Selbu Vanter og en Novice Sweater af Petiteknit. Herover er et billede fra opstarten af Novice Sweater mohair edition. Jeg har strikket sweateren i alpaca 1 og silk mohair, begge fra Isager i farverne sky og 60. Der blev en dejlig blød og let sweater, der blev færdig i løbet af en skiferie i Kvittfjell. Og der var til en forandring sne…

Der var godt skiføre deroppe på Kvitfjell

Selbu vanterne blev modtageren tilpas med, selvom det danske vejr ikke er decideret vintervejr. De er strikket i råhvid og grøn smart fra sandnes garn og der er brugt to nøgler grønt og et nøgle råhvidt til et par i damestørrelse. Kludene er strikket i bomuld fra Mayflower og Mandarin Petit. Det giver et par fine klude til hverdagsbrug.

Kludene er strikket på krondyrpinde.

Selve Novice Sweateren- Mohair edition, er som sagt strikket i to kvaliteter hvoraf den ene ikke er Mohair, men alpaca 1. De to farver sky i alpaca 1 og 60 i silk mohair giver et flot lilla/aubergine-meleret udtryk. En nuance jeg før har brugt til en hue. Farven er bedst gengivet På billedet herunder.

Den er strikket op str. Medium, men jeg har en fornemmelse af at størrelserne er til den lidt mindre side, da den sidder tættere end jeg regnede med. – dog har jeg strikket den lidt længere end opskriften, da den ellers skulle stumpe lidt og passe til en kjole m.v.

Alt i alt en meget letforståelig og begyndervenlig opskrift, som lovet, så jeg glæder mig til at strikke lidt mere teknisk igen, da jeg har kig på en model fra Helga Isager til næste gang.

Et par vintergækker har været oven jorden længe.

Jeg er indendøre og strikker lidt videre på puden imens jeg tager tilløb til at skylle sweateren op, efter monteringen. – Hav en god weekend derude i blogland.

https://chainofyarn.home.blog/

Skriv en kommentar